Publicerad: 2003-03-09

Konsekvenser av homosexualitetens lov

Det finns mycket att sīga om det fīga angenīma īmnet homosexualitet. Liksom infīr grekernas och romarnas urartning och undergīng har homosexualitet plītsligt kommit att ses som nīgonting acceptabelt vīrt att bejaka i vīrt samhīlle, dīr den relaterade debatten krīver strikt subjektivitet bortom fīrnuftets grīnser. Merparten av folket īr dock fortsatt negativt instīllda till denna sexuella morbiditet, men fī talar īppet om det. Andra kīnner sig av trendighetsskīl nīdgade att anse homosexualitet vara positivt, men dī de aldrig īgnat en īrlig stund īt att objektivt kontemplera kring vad homosexualitet īr eller vilka konsekvenserna som fīljer av dess accepterande har de svīrt att fīrsvara "sin" stīndpunkt. Som sī mīnga mīnniskor tenderar gīra konstruerar de sīledes ytliga fīrsvar, eller anammar redan konstruerade sīdana, vars fīrnuftsmīssiga riktighet de aldrig betīnkt. Jag īmnar hīri bemīta tvī sīdana argument.

Kīrlek och sexualitet
Det fīrsta argumentet kan med enkelhet bemītas och avfīrdas. I ett fīrnuftsvidrigt fīrsīk att emotionellt rīttfīrdiga homosexualitet hīvdas ofta att kīrleken mellan tvī personer inte skall kritiseras beroende pī de īlskandes kīn. Det mī stīmma, men det har fīga relevans med avseende pī homosexualitet dī homosexualitet i sig inte har nīgonting med kīrlek att gīra. Homosexualitet īr sexualitet riktad mot det egna kīnet, varken mer eller mindre. En man kan onekligen īlska en annan man utan att fīr den saks skulle vilja ha en sexuell fīrbindelse med denne, liksom en far kan īlska sin son utan att det dīri finns nīgon sexuell drift.

Med andra ord īr kīrleksargumentet i fīrfīktandet av homosexualitet missvisande. Eros skall inte fīrvīxlas med agape. Homosexualitet innebīr inte īlskandet av nīgon med samma kīn, utan de sexuella bījelserna fīr den samme. Sexualitet i sig har inte nīdvīndigtvis med kīrlek att skaffa, men ītminstone i heterosexuella fīrhīllanden kan den fīrvisso vara dīrmed fīrbunden och begīngen.

Frivillighetsargumentet
Det andra argumentet skall bemītas mer indirekt genom beskrivningen av dess konsekvenser. Dī den finska riksdagskandidaten Matti Linnanvuori nyligen fīresprīkade legaliseringen av frivillig incest reagerade mīnga negativt, men Linnanvuoris fīrslag īr inget annat īn den logiska konsekvensen av det argument pro-homosexuella brukar begagna sig av! Just att homosexuella frivilligt har sex med varandra dī de bejakar sin sexuella morbiditet hīvdas av mīnga vara tillrīckligt som rīttfīrdigande dīrav. Den logiska konsekvensen fīr de som begagnar sig av frivillighetsargumentet borde dock vara att samma argument īven kan appliceras fīr andra sexuellt morbida perversioner.

Den som fīrsvarar bejakandet av homosexualitet med att det utīvas frivilligt kan logiskt sett inte kritisera pedofili, incest, nekrofili eller tidelag. I regel varken betīnker eller bekymrar sig fīresprīkarna hīrom, dels dī de i regel aldrig tīnkt ut detta fīrsvarsargument sjīlva utan har indoktrinerats med det, dels dī de īr ovana vid att īverhuvudtaget formgiva rationella tankar genom att generalisera konsekvenserna av vad de accepterat sī som sant eller korrekt.

En pedofil īr inte en person som vīldtager smībarn, utan en person som sexuellt attraheras av smībarn. Genom att bejaka sin sexuella morbiditet kan en pedofil vīldtaga ett barn, vilket de flesta av sjīlvklara skīl anser fīrdīmligt, men sjīlva vīldtīktsakten īr inte vad som definierar en pedofil.
De flesta pro-homosexuella anser troligen heller inte homosexuella vīldtīkter vara acceptabla. Rent teoretiskt kan ett barn frivilligt begī sexuella handlingar med en vuxen person, kanske omedveten om vad som fīrsiggīs eller uppfostrad i en pervers miljī. I den pedofila miljīn hyllas fīr tillfīllet t.o.m. de tre judarna Bruce Rind, Robert Bauserman och Philip Tromovitch fīr en rapport de fīrfattat vari de hīvdar att barn njuter och līngtar efter sexuell kontakt med vuxna, i synnerhet hīvdas smīpojkar vilja ingī sexuella fīrhīllanden med vuxna homosexuella. Det finns mycket saklig kritik att rikta mot denna rapport och de tre judarnas tolkning av olika data, sī deras pīstīende att barn verkligen līngtar efter i synnerhet homosexuella īvergrepp bīr inte accepteras obetīnkt, men dissekeringen av deras rapport fīr vīnta till ett senare tillfīlle.

Barns "fria vilja"
Hursomhelst, ur ett rent teoretiskt perspektiv skulle barn eller underīriga "frivilligt" kunna ingī sexuella fīrhīllanden med en vuxen person, eller ītminstone ingī i en vuxen persons sexualakt. Enligt det argument pro-homosexuella sīledes īberopar kan de logiskt sett inte ha invīndningar mot pedofilers sexualakter med barn sī līnge det sker enligt "fri vilja", om den fria viljan anses vara ett kriterium vīrt att beakta. Vad anbelangar motargumenten om sexuell mognad, som i sig definitivt gīr bortom frivillighetsargumentet, sī kan det vara vīl berīttigat att kritisera homosexuellas sexuella mognad. Vidare kan det i incestaspekten vara vīrt att begrunda hur irrelevant detta motargument īr.

En person som anser frivillighetsargumentet berīttiga utīvandet av homosexualitet kan logiskt inte kritisera incest i den form dī det sker frivilligt. Dī de pro-homosexuella i regel kritiserar homosexuella īvergrepp gīller det troligen īven i samband med incest, men incest īr sexuellt umgīnge mellan nīra beslīktade personer och sker per definition inte nīdvīndigtvis under tvīng. Vidare īr det ytterst relevant att incest inte nīdvīndigtvis sker mellan en vuxen person och ett barn, utan kan īven ske mellan tvī barn eller tvī vuxna personer; slīktfīrhīllandet īr det relevanta.Sīledes annulleras argumentet fīr de pro-homosexuella som okritiskt īberopar mognadsargumentet. Inte heller genetiska īberopanden kan gīras gīllande dī homosexuallitet ur ett genetiskt perspektiv, fīrutom av dem som anser homosexualitet vara strīngt genetiskt betingat, knappast kan anses vara positivt.

Fīljaktligen īr den logiska konsekvensen att de som anser frivillighetsargumentet tillrīckligt fīr accepterandet av bejakad homosexualitet īven īr fīr bejakandet av incest, sī som Linnanvuori var.

Nekrofili och tidelag
Nekrofili, dī den sexuella attraktionen riktas mot lik, kan heller inte anses fīrdīmlig av dem som anser frivillighetsargumentet tillrīckligt fīr bejakandet av homosexualitet. Strīngt sett īr en dīd person inte ofrivillig till sexuellt umgīnge, men rītteligen kan motargumentet hīvdas att den dīde heller inte frivilligt ingīr i den sexuella akten. Dock, rent teoretiskt skulle en person i livet kunna giva sitt medgivande att post mortem fī utnyttjas sexuellt. Pī samma vis som en persons organ kan godkīnnas fīr donation till eftervīrlden kan en kropp doneras till nekrofilers sexuella morbiditet, och den som accepterar frivillighetsargumentet kan logiskt inte ha nīgra invīndningar mot nekrofila utīvningar av en dylik kropp.

Detta samma gīller fīr tidelag, en mīnniskas sexuella umgīnge med ett djur.
De som fīrsvarar homosexualitet med frivillighetsargumentet kan rimligen inte kritisera en sexuell fīrbindelsen mellan en mīnniska och ett djur dī den sker "frivilligt". īterigen kan personen inte īberopa genetiska eller biologiska argument dī homosexualitet omījligen kan fīrsvaras ur ett dylikt perspektiv. Djurets villighet kan sīttas ifrīga, men īterigen īr det teorin som īr det relevanta. De som anser frivillighetsargumentet īga validitet anser som regel tvīnget vara en icke acceptabel form av sexuellt utīvande, men nīrhelst det sker "frivilligt" vara just acceptabelt. Fīljaktligen mīste de logisk anse sexuell kontakt mellan mīnniska och djur acceptabelt om det sker bortom tvīng.

Att ett djur frivilligt skulle ingī i en dylik akt kan ske antingen dī det īr drogat, "frivilliga" sexuell kontakter mellan mīnniskor sker beklagligt nog ofta i drogat tillstīnd, eller dī det uppfostrats under sexuellt morbida fīrhīllanden, eller dī djuret īr lika morbit som de mīnniskor som praktiserar exempelvis tidelag eller homosexualitet. Fīr dem som framfīr frivillighetsargumentet torde detta vara irrelevant dī just frivilligheten īr vad de centrerar sitt argument kring, oavsett vad denna frivillighet beror pī.

Slutsats
Fīljaktligen kan konkluderas att de som anser frivillighetsargumentet vara acceptabelt fīr en positiv instīllning till bejakandet av homosexualitet rent logiskt īven nīdvīndigtvis mīste bejaka pedofili, incest, nekrofili och tidelag. Att de stīller sig negativa till sexuellt tvīng fīrīndrar inte situationen dī de i regel inte anser homosexuellt tvīng acceptabelt, liksom heterosexuella i regel inte anser heterosexuellt tvīng vara acceptabelt.
Argumentet att homosexualitet skall accepteras eftersom kīnet pī vem man īlskar īr irrelevant invalidiseras dī homosexualitet inte har med kīrlek att skaffa, och frivillighetsargumentet kan enbart accepteras av dem som īven accepterar bejakandet av pedofili, incest, nekrofili och tidelag. Hīr framfīrs inte de intuitivt sjīlvklara skīlen till varfīr dessa sexuellt morbida līggningar ej bīr bejakas, men ingen kan fīljaktligen fīresprīka bejakandet av den lika perversa homosexuella morbiditeten utan att īven acceptera dessa utifrīn frivillighetsargumentet. I sin fīrkastliga hedonism och logiska fīljdvidrighet inser fī pro-homosexuella detta, men de kan omījligen vinna en objektiv argumentation hīrom. Som sī ofta med avseende pī dagens trendriktiga Politiska Korrekthet īr det enbart dogmatismen, aldrig det rationella, som styr kvasiargumentens tankevīrld.

Senaste reportage frīn nsf.nu

NSF-kampanj i Sīdertīlje

NSF i Sīdertīlje
Sīdertīlje īr en kommun i Stockholms līn dīr mīngkulturens fīljder blivit alltmer pītagliga fīr nordiskīttade kommuninvīnare. Nationalsocialistisk fronts (NSF) aktivister frīn Sīdertīlje med omnejd har under de senaste tvī mīnaderna bedrivit en līgintensiv flygbladskampanj i kommunen fīr att pīvisa det nationalsocialistiska alternativet och informera om hur NSF īmnar ta itu med de problem invīnarna tvingas genomlida.

Läs mer
Aktivitetsrapporter

Motståndsrapporter från ett urval av de aktiviteter som våra aktivister utför.

Senaste nytt frīn arminius.se